خبرهای داغ:
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین؛

 جمع آوری ۱۴۳ میلیون تومان کمک‌های مردمی برای مظلومین فلسطین توسط جمعیت هلال احمر

 جمع آوری ۱۴۳ میلیون تومان کمک‌های مردمی برای مظلومین فلسطین توسط جمعیت هلال احمر
ناصر صبوری گفت: در حوزه فراخوان کمک به مردم مظلوم فلسطین، ۱۰۰ داوطلب داریم که در این رابطه ۴۶۵ نفر روز به ارزش یک میلیارد و ۴۳۹ میلیون و ۷۱۹ هزار ریال کمک‌های نقدی جمع آوری کردند.
کد خبر: ۹۵۹۷۹۳۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷

قزوین - به گزارش خبرگزاری بسیج، ناصر صبوری سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین گفت: از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه که به نام هفته هلال احمر نامگذاری شده است برنامه‌های مختلفی در سطوح استان تدارک دیده شده است.

 وی بیان کرد: سال گذشته جمعیت هلال احمر استان قزوین با هماهنگی استانداری و سایر دستگاه‌ها، درمانگاه سطح ۲ در کشور عراق در طریق الحسین ایجاد و خدمات خوبی به مردم در عراق ارائه نمود و امسال هم با توجه به محدودیت‌هایی که دارد بحث حضور امدادی جمعیت هلال احمر در عراق مطرح است.

 وی افزود: پیگیر تاسیس مرکز توانبخشی در حوزه آوج هستیم و سعی کردیم تا داروهای کمیاب را به دست مردم عزیز برسانیم؛ داروخانه هلال احمر در سطح کشور یکی از داروخانه‌های مطرح و بنام است که نیاز به تقویت دارد.

 وی افزود: تعداد مراجعه کننده‌ها در سال گذشته به داروخانه‌ها ۱۵۱ هزار و ۲۱ نفر و کل مبلغ فروش هم ۳۴۷ میلیارد تومان بوده که بیانگر عملکرد خوب داروخانه هلال احمر در سال گذشته بوده و با وجود مشکلاتی که در تامین دارو به خاطر نوسانات ارز وجود داشت ولی جمعیت هلال احمر توانست داروخانه‌های استان‌های همجوار را هم پوشش بدهد.

 ناصرصبوری به استرداد املاک جمعیت هلال احمر استان قزوین اشاره کرد و گفت: سه هزار متر مربع ملک هلال احمر در بخش رودبار الموت شرقی از دانشگاه علوم‌ پزشکی مسترد شد تا به مردم در این منطقه خدمات رسانی کنیم، علاوه بر این بیمارستان قدس و کوثر قزوین نیز از املاک جمعیت هلال احمر محسوب می‌شود که کاربری آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار داوطلب در سطح استان قزوین داریم که در سامانه ثبت شده که ۵۰۰ داوطلب به صورت فعال هستند، تاکید کرد: در حوزه فراخوان کمک به مردم مظلوم فلسطین، ۱۰۰ داوطلب داریم که در این رابطه ۴۶۵ نفر روز به ارزش یک میلیارد و ۴۳۹ میلیون و ۷۱۹ هزار ریال کمک‌های نقدی جمع آوری کردند.

 سرپرست جمعیت هلال احمر بیان کرد: پایگاه پشتیبانی و عملیات آنجیلاق از ۱۰ سال قبل در ۱۰۰ هکتار زمین در محدوده شهرستان بویین زهرا کلید خورد که به دلیل حجم کار شاهد طولانی شدن آن هستیم.

وی اضافه کرد: برای احداث مرکز پشتیبانی و عملیات جمعیت هلال احمر در انجیلاق تا کنون ۶۰ میلیارد تومان هزینه شده و این مرکز با هدف پشتیبانی از استان های همجوار بویژه بعنوان استان معین تهران و غرب کشور در حوادث احداث می شود.

ناصر صبوری ادامه داد: قبل از انقلاب مراکز وقف شده تحت تملک جمعیت شیر و خورشید بود و بعد از انقلاب همان املاک در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفت که تحت مصوبه ای که مورد تایید شورای انقلاب قرار گرفت؛ بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر نظر وزارت بهداشت و درمان قرار گرفتند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ با اعزام کاروان سلامت با ۹۸۶ نفر به مناطق محروم، ۶ هزار و ۱۰۵ نفر از این برنامه بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به ایجاد بانک امانات تسهیلات پزشکی گفت: از خیرین می‌خواهیم که ما را در اجرای این طرح یاری کنند تا بانک امانات را تجهیز کرده تا در مواقع ضروری مردم عزیزی که نمی‌توانند از پس هزینه‌ها بر بیایند از این بانک استفاده نمایند؛ ما اکنون در حال تهیه نرم‌افزاری برای این بانک امانت هستیم تا مردم با مراجعه به اپلیکیشن آن از این تسهیلات استفاده نمایند.

ناصر صبوری ادامه داد: در طرح پویش هلال رحمت که در ماه رمضان با حضور۳۶۳ نفر داوطلب انجام شد، هزار و ۱۸۵ سبد بسته معیشتی، ۱۱ فقره برپایی سفره افطاری، توزیع هزار و ۸۵۰ پرس طعام گرم در بین مردم و ۵ هزار بسته‌ توزیعی در بین دستگاه‌ها صورت گرفت.

وی ادامه داد: نجام فیزیوتراپی برای یک هزار و ۲۰۰ بیمار، ۳۶۹ مورد کار درمانی،21 مورد درمان، استفاده از ۹۷ مورد واکسن و ۲۸ مورد پروتز درمانی از دیگر فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در سال گذشته است.

این مسوول در پایان خاطرنشان کرد: امداد و نجات جمعیت هلال احمر در عملکرد طرح مسافرین نوروزی رتبه سوم کشوری را کسب نمود و معاونت آموزشی نیز در سه رده بحث آموزش‌های همگانی، آموزش‌های تخصصی و آموزش کارکنان فعالیت می‌کند.

 

انتهای پیام/۱۰۰۴

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار